Tuesday 26 March 2013

Penangan dalam lif !




Hari ni mnggu ke-5 utk smster ni…Habis je kelas untuk hari ni (isnin), ak terus balik ke asrama desa jati..mase aku n rumet tunggu lif.. Datang rakan sekelas ku.. biasenye kteorg pggil dia k. aida. Sempat la jgk borak2 kosong bersamanya sambil mnggu lif... Lps tu kteorg msk lif bersama.. sebaik je semua org msuk, dengan pantas rumet aku tekan n0. 5 utk tngkat 5… terserentak jgk k.aida speking oram puteh yg mne menyuruh rumet ku tekan no 5 jgk.. tapi memang kteorg sume dr satu aras je pun.. saje je nakal2 cikit..hahhahah

Aku terpaku seketika..bila teringat peristiwa yg berlaku semasa aku n ayah di salah sebuah hotel di madinah.. ketika itu aku dan ayah hendak keluar untuk melihat keindahan kota madinah.. sebaik sahaja lif di dpn aku terbuka.. ak n ayah terus melangkah masuk..dan dalam lif tersebut ad seorang wanita berjubah serba hitam kecuali 2biji mata je yg bleh lihat.. lantas ayah menyuruh wanita tersebut menekan ‘1’ memandangkan beliau duduk hampir dgn butang no2… diam seketika, wanita itu pn berpaling sambil mengangkat kedua-dua belah tangan sambil mengeling kepalanya.. dan ayah memahami isyarat yg diberi oleh wanita tersebut..yang memberitahu beliau tak faham ape yg ayah cakap tadi.. aku n ayah same2 berpaling dan terus tkan no 1…time tu sempat jgk ak ketawa kecil.. astagfirullahal azim 3x… time tu sebenarnya aku tengah raliks main hdphone tu xsedar nak tkan.. bila imbas kembali kesian plak kt wanita tu…( xsempat nk tnye..tgk disebalik niqab mcm org turki…hehe)

p/s: jangan duk asyik men tpon… orang sekeliling pun kne tgk gak…nanti org kate kite sombong !!.. 

No comments:

Post a Comment